MLM a vírushelyzetben

A mostani gazdasági helyzetben, amikor tömegek kerültek anyagilag kiszolgáltatott helyzetbe, nagyon sokaknak az MLM maradt az egyetlen menekülési útvonaluk. Hiszem (több mint 25 év tapasztalatából mondom), hogy az MLM valóban tökéletes mentőöv mindenki számára! Az, hogy a rendszer működik, nem kérdés, hiszen évi 200 milliárdos USD forgalmat realizál. Nem véletlen, hogy többek között olyan embereknek is van benne érdekeltségük és foglalkoznak vele, mint Warren Buffett, Soros György, Richard Branson, Darren Hardy, Robert Kiyosaki, Bill Clinton, Hulk Hogan, Megan Fox, Cristiano Ronaldo, stb.

DE!! Azzal is tisztában vagyok, hogy az esetek több mint 80%-ban az új csatlakozóknak alig van esélyük normális bevételek elérésére. De ez nem a rendszer, hanem a rendszert alkalmazók miatt alakul így.

Ezért ebben a bejegyzésben nem arról lesz szó, hogy miért csatlakozz egy MLM rendszerhez, hanem arról, hogy ha mégis ezt az utat választod, akkor milyen kérdéseket gondolj át, minek nézz utána, hogy valóban pénzt kereshess vele és ne csak egy „MLM hulla” váljon belőled!

Induljunk el talán a kályhától, vagyis onnan, hogy mi is az az MLM. Bár sokan hiszik, hogy tudják, mi ez, de valójában tévednek. Tudom, hogy sokan találkoztak már MLM rendszerekkel, tudom, hogy vannak, akiknek a módszerről rossz tapasztalataik vannak. De! Az, hogy mi volt régen és mi van ma, az két teljesen más világ. Talán még emlékszünk a mobiltelefon megjelenésére. Sokak szerint az egy teljesen felesleges használati tárgy volt, sőt, a legtöbb embernek ellenérzései voltak vele kapcsolatban.  Pl. a mobilt „bunkofonnak” hívták és hadd ne mondjam, mi volt az általános vélemény a használóiról. A telefon elnevezéséből azért szerintem sejthető… Ehhez képest ma hányan mondják, hogy a mobiltelefon haszontalan lenne?

Azt se feledjük, hogy a módszer nem azonos a rendszerrel. Például a főzés egy rendszer, amivel az élelmiszereket fogyaszthatóvá tesszük magunknak. Az pedig, hogy ezt hogyan tesszük, a módszer. Vannak Michelin-csillagos séfek és vannak, akiknek a főztjét inkább kerüljük. De ettől senki nem mondja azt, hogy a főzés hülyeség lenne. Az, ahogyan a szőlőből bor lesz, egy rendszer. Ahogyan a borászok a bort elkészítik, az a módszer. Vannak köztük biotermelők, vegyszert használó nagyüzemek, de léteznek borhamisítók is. Lehet, hogy Te is ittál már jó bort és kannásat is. De attól még nem gondoltad azt, hogy a borivás az hülyeség.

Szóval akkor mi is az MLM? Nem más, mint egy hatékony kereskedelmi rendszer. Vannak gyártó cégek, akik nem hagyományos kereskedelmi hálózatokat (nagyker, kisker) használnak a termékeik értékesítéséhez, hanem ennél sokkal hatékonyabb és költségkímélőbb megoldást választanak, azaz közvetlenül a végfelhasználónak adják el a termékeiket a webáruházukon keresztül.

Ezek a végfelhasználók pedig – ha meg vannak elégedve a termékekkel és a szolgáltatásokkal – bátran ajánlják a lehetőséget az ismerőseiknek is. TEHÁT A HIEDELMEKKEL ELLENTÉTBEN A FELHASZNÁLÓK NEM A TERMÉKET ADJÁK EL AZ ISMERŐSEIKNEK.

Nem a termékek eladásáról szól a rendszer, hanem egy ajánlói rendszerről (hasonlóan ahhoz, amikor te is ajánlod az ismerőseidnek a kedvenc cukrászdádat, fodrászodat, filmedet stb.), aminek eredményeképpen fogyasztói csoportok épülnek ki. A cég pedig azt, hogy a felhasználók a webáruházában vásárolnak, különböző nagyságú jutalékkal honorálja.

Ha ezt így végig gondolod, akkor Te is érteni fogod, hogy miket és miért kell leellenőrizned, átgondolnod, hogy eldönthesd, vajon az az MLM hálózat, ahová meghívtak téged, az megfelelő lesz-e a számodra vagy másikat kell keresned.

Kezdjük a legelső kérdéssel. Fontos tudni, hogy milyen cégről van szó, azaz hol helyezkedik el az MLM cégek ranglistáján. Aki meghívott Téged, az persze valószínűleg úgy mutatta be az adott MLM céget, mint a létező legjobbat. De ne ez érdekeljen, hanem a tények. Azokból derül ki, hogy valójában milyen fejlődési lehetőség, anyagi háttér áll a cég mögött. Az interneten több hiteles rangsor is megtalálható ezekről a cégekről. Ez is egy ilyen friss lista (2020 április):

Rank

Company

Revenue

Founded

1

Amway (Review)

$8.80 B

1959

2

Avon Products, Inc. (Review)

$5.67 B

1886

3

Herbalife (Review)

$4.90 B

1980

4

Infinitus

$4.50 B

1992

5

Vorwerk

$4.30 B

1883

6

Natura

$3.67 B

1969

7

Mary Kay (Review)

$3.30 B

1963

8

Nu Skin

$2.68 B

1984

9

Forever Living

$2.60 B

1978

10

Coway

$2.50 B

1989

11

Melaleuca

$2.05 B

1985

12

Tupperware

$2.07 B

1948

13

Primerica (Review)

$1.94 B

1977

14

Young Living (Review)

$1.90 B

1993

15

doTERRA (Review)

$1.70 B

2008

16

JoyMain Int.

$1.58 B

2010

17

Oriflame Cosmetics

$1.55 B

1967

18

Rodan + Fields (Review)

$1.50 B

2007

19

Jeunesse (Review)

$1.46 B

2009

20

Futurenet

$1.30 B

2012

21

Ambit Energy

$1.30 B

2006

22

DXN Marketing Sdn Bhd

$1.25 B

1993

23

Pola

$1.24 B

1929

24

O Boticário

$1.23 B

1977

25

USANA Health Sciences

$1.19 B

1992

 

A második kérdés a termékkör. Tudom, hogy minden MLM cég innovatív és már a „22. századi ultramodern, High-Tech bio termékeit” kínálja Neked, de ezt most felejtsük el picit.

Azt nézd meg, hogy hány terméke van a cégnek?

Hány olyan jellegű terméke van a cégnek, amit Te eddig is használtál, csak az más márkájú volt?

Ezeket azért fontos előre tisztáznod, mert a saját fogyasztói csoportod, „hálózatod” arról szól majd, hogy ezeket a termékeket fogjátok ezentúl használni. Nem eladni, hanem használni! Ennek alapján a barátaid, ismerőseid egy része is így tesz majd. Lehet, hogy a kérdéses MLM cég szuper függönyvasalót gyárt, de ha Te eddig ilyet nem használtál, mert elég volt a függönyt nedvesen feltenni és kilógta magát, akkor nem biztos, hogy ez kell neked. Ebből a (tehát a termékkör) szempontból azok a legjobb cégek, akik széles termékskálával, esetleg több száz termékkel rendelkeznek és azok nagyrésze ún. napi használati termék. Például tisztító- és tisztálkodószerek, táplálékkiegészítők, kozmetikumok, élelmiszerek stb. Ezekből ugyanis fel tudod majd építeni a saját fogyasztásodat is.

Harmadikként nézd meg a termékek minőségét és árát! Neked is megfelelő-e vagy drágának tartod ugyan a termékek árát, de az üzlet által felajánlott jövedelem miatt ezen az aggodalmadon átlépsz. Bátran keress rá a cég terméktesztjeire a neten. De Te magad is csinálhatsz ilyen teszteket, amikor megnézed, valójában mit tud a termék. Példának bemutatom, hogy mi milyen terméktesztet csináltunk a párommal:

Ha a termékekkel kapcsolatos kérdésekre olyan választ tudsz adni magadnak, ami megfelel neked, akkor az azt jelenti, hogy a termékhasználat nálad már rendben lesz. Ezek alapján ugyanis te magad is ki fogod próbálni a termékeket. Ez a legfontosabb az MLM üzletben. Számtalan olyan esetet ismerek, amikor valaki azért csatlakozott egy MLM hálózathoz, mert azt gondolta, hogy majd az ismerősei használni fogják a termékeket és ebből építhet fogyasztói csoportot, hálózatot. De ez így nem megy.

Negyedik kérdés, amit tisztáznod kell, mielőtt MLM hálózatot választasz, az a bevételi lehetőség típusa, mértéke! Tudom, hogy minden üzlet lelkesen mutogatja, hogyan kereshetsz rövid időn belül csekély munkával milliókat. De felejtsd el ezt egy picit és kérdezz. Kérd meg azt a személyt, aki megmutatta neked az üzletet, hogy számolja ki, mutassa meg neked, pontosan mit kell tenned, mekkora üzletet kell felépítened ahhoz, hogy megkereshesd azt a pénzt, amire neked most szükséged van, és el is tudod képzelni, hogy a tiéd legyen. Tényleg jól hangzik, hogy elérheted a havi 3-4-5 stb. milliós jövedelmet, álmodozni is jó róla, de ha a Te havi jövedelmed most 300.000 Ft. vagy ettől kevesebb, akkor a tudatalattid nem fogja elhinni, befogadni, hogy ettől többet is kereshetsz és ez komoly gát lesz számodra az üzletépítésben.

Ahhoz a pénzösszeghez számítsátok ki a felépítendő üzlet nagyságát, amire most a következő egy-két hónap alatt szükséged van. Ráadásul mindezt úgy tegyétek, hogy ne az adott MLM hálózat sablonszövegét, üzleti prezentációit használjátok, hanem a leendő üzleted modellezésekor azokat a számokat, forgalmi adatokat vegyétek alapul, amit Te saját használat alapján el tudsz fogadni. /Vagyis amilyen összegről azt gondolod, hogy havonta ennyit te is elköltesz majd az MLM céged webáruházában./

Azért fontos, hogy ne a mintapéldát használjátok, mert az az esetek 99%-ban úgy számol, hogy neked az adott időszakban komoly termékeladásaid is lesznek. Márpedig a legtöbben nem akarnak eladni, ezért aztán a saját üzletük fejlődése, alakulása köszönőviszonyban sincs azzal, amit az üzleti prezentációban megmutattak neki és ami alapján az MLM céghez csatlakozott.

Ha a leendő üzleted forgalmi adatainak modellje már elkészült, utána még azt is meg kell beszélni, hogy egy ilyen méretű üzlet várhatóan mennyi idő alatt építhető fel.

Tudom, hogy az MLM üzlet csodás jövőképet tud mutatni a legtöbb embernek és olyan álomjövedelmek lehetőségét kínálja, ami sok embert gyors döntésre késztet, mert hiú reményeket ébreszthet bennük.

ITT SZERETNÉM LESZÖGEZNI, HOGY A JÓ MLM RENDSZEREK EZEKET A JÖVEDELMEKET VALÓBAN BIZTOSÍTJÁK, DE NEM MINDEN RENDSZER FELEL MEG MINDENKINEK!

Ezzel a bejegyzéssel nem elrettenteni akarlak az MLM üzlettől, sőt őszintén és tiszta szívből javaslom mindenkinek, hogy próbálja ki, hiszen tökéletes „második lábat”, anyagi biztonsági övet jelenthet a veszélyhelyzet generálta nehéz időszakra.

Inkább csak arra szerettem volna felhívni a figyelmedet, hogy alaposan gondold át, melyik rendszert választod magadnak, hogy az igényeidnek megfelelően, inkább sikeres legyél ebben az üzletágban, ahelyett, hogy MLM hulla válna belőled.

Ha további kérdésed van, bátran keress meg! Szívesen válaszolok a kérdéseidre, de abban is segítek, ha úgy döntesz, hogy MLM üzletet szeretnél építeni.

Szóljon hozzá!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

error

Tetszett Önnek ez a bejegyzés? Kérem mondja el másoknak is!