Így add el gyorsan és jó áron saját magad az ingatlanodat!

Ingatlanpiac. Minden országban az egyik legfontosabb húzóágazat. Egyszerű, mégis speciális, nagyértékű termék, mindenkit éríntő felvevőpiac. Nem véletlenül gondolják sokan, hogy ingatlant eladni végtelenül egyszerű. Számtalan eladó, számtalan vevő, akiknek csak valahol találkozniuk kell. Erre a szükségletre aztán ki is alakultak a találkozási csomópontok, az internetes ingatlan oldalak.

Igen ám, de ha egyszerre sokan vannak egy ilyen piacon, akkor már nem is olyan könnyű megtalálni egymást, a tömegben könnyen elmehetünk egymás mellett. Nem véletlen tehát, hogy ezt a találkozást segítendő, gyorsan kiépült az ingatlanközvetítők piaca. De, mint mindenhol, ahol nagy pénzek forognak, itt is hamar megjelentek a lelkes amatőrök, a tisztességtelen pénzvadászok.

Én közel harminc éve foglalkozom értékesítéssel, dolgoztam ingatlanközvetítőként is, sőt, nagyon sok szakmai képzést is tartottam ingatlanközvetítőknek. Jelentős rálátásom van a piacra, így bátran kijelenthetem. Bár nagyon sok tisztességes, jól felkészült ingatlanközvetítő van a piacon, mégis tökéletesen megértem azokat, akik ellenérzéssel vannak az ingatlanközvetítők iránt.

Mert mit is csinál a legtöbb ingatlanos? Nem ingatlant értékesít, hanem csak ingatlan adatbázist épít. Arra számítanak, hogy a nagy halmazból mindig lesz majd egy-egy olyan ingatlan, amit valaki megvesz. Rábeszélik a tulajdonost, hogy bízza meg őket az eladással (sokan még kizárólagosságot is szeretnének), kutyafuttában felveszik az adatokat, gyorsan lőnek pár képet, majd mindezt felteszik az ingatlanos oldalakra és várják az esetleges telefonokat. Ez eddig egy-két óra munka. Aztán jön az ingatlan bemutatása, de a többség nem tesz mást, mint az érdeklődőt végigkíséri az ingatlanon. Ez alkalmanként megint csak fél, egy óra. Így aztán az ingatlanközvetítők nagyrésze komolyabb, ügyfélorientált munka nélkül, egy átlagos panellakás eladása esetén is közel egymillió forint jutalékkal távozik. Ezt pedig érthetően irreálisnak tartják az eladók. Sokan érzik azt, hogy ezt maguk is el tudják végezni. Emiatt egyre többen próbálják meg ingatlanközvetítők nélkül egyedül értékesíteni az ingatlanjukat. Mint korábban már írtam, megértem őket, de azt is el kell mondani, hogy ebben az esetben az ilyenfajta ingatlanértékesítés egyfajta szerencsejáték. Ennek a legfontosabb oka, a nagyszámú eladó ingatlan és az uniformizált adatlapok tömege.

Ezért, ha hatékonyan szeretnénk az ingatlanunkat eladni, kiadni akkor azt érdemes tudatosan, magas szakmai színvonalon megtenni. De mivel ezt a szakmai tudást csak ritkán kaphatjuk meg az ingatlanközvetítőktől, ezért döntöttem úgy, hogy elkészítem ezt a blogbejegyzést, ahol szakmai ismeretekkel, gyakorlati ötletekkel segítem azokat, akik sokszor érthető okból maguk szeretnék eladni, kiadni az ingatlanjukat.

De térjünk vissza az ingatlaneladás piacához.

A legfontosabb az eladási folyamat megértése.

Bár az emberek szeretik magukat racionálisnak beállítani, szeretik a döntéseiket észszerűnek tartani, de a valóságban a döntéseinket mindig érzelmi alapon hozzuk. Ezt most már számtalan tudományos vizsgálat bizonyította. Ráadásul minél nagyobb értékű a vásárlás ezek az érzelmi szempontok annál fajsúlyosabbak lesznek. Ezért mindig a vevő érzelmeire kell hatnod. A témánk szempontjából az egyik legfontosabb érzékszerv a szem. Mivel az emberek vizuálisak, ezért ezt ki kell használnunk a hirdetésünkben is.

Tegyük fel, hogy olyan panellakást hirdetsz, ami ideális lehet kisgyermekes családoknak, ezért ezt bele is írod a hirdetésbe. Ez ugyan egy fontos információ, de önmagában még nem hat az érzelmekre. Mindjárt más a helyzet viszont akkor, ha az információt egy vizualitásra ható elemmel, pl. fényképpel is megerősíted.

Vagy például nem csak azt írod le a hirdetésben, hogy a kiadó lakásod egyetemistáknak kiváló választás lehet, hanem egy képet is mellékelsz a közeli sportparkról vagy arról, hogy a közelben ott a buszmegálló, amivel könnyen eljutnak az egyetemre. De még az is hasznos lehet, hogy leírod, hogy a háztömbnek saját parkolója van.

Az ingatlanhirdetés célja nem az, hogy eladja az ingatlant, hanem az, hogy a potenciális vásárlók érdeklődését felkeltse annyira, hogy hajlandóak legyenek a lakást megnézni is.

Képzeld magad a vevő helyébe! Ha például igényes családi házat keres a vevő (nem beszélve arról, ha csak egy szimpla panelt keresőkről), akkor is hosszú oldalakon keresztül böngészheti az ingatlanos oldalak kínálatát a vásárló. Bár a képek mind más lakásban készültek, mégis azonos hangulatot, szürkeséget mutatnak. Unalmasak, egybefolynak.

Éppen ezért vagy előnyben, ha Te viszont olyan hirdetést teszel fel, amivel szinte kiugrasz az összes többi közül, mondjuk egy ilyen albérlethirdetéssel:

Nem a lakásról beszélsz, hanem arról az életkörülményről, amibe a bérlők kerülhetnek, ami azonnal kiemeli az ajánlatodat. Ráadásul nem csak beszélsz a sportpályáról, hanem meg is mutatod, ami azonnali érzelmi hatást, kíváncsiságot vált ki a lakások között böngészőben.

Ha korrekten kommunikálsz, akkor az első (bemutatkozó) képed szinte bármi lehet, ami az érzelmekre hat és ami nagyon ütős!

Az ingatlant bemutató képeknél említettem, hogy elsődlegesen az emberek figyelmét kell megragadni, az érzelmeikre kell hatni! Egy általános, szokványos ingatlan-bemutatással viszont ezt nem lehet megtenni. Hiszen nem tudhatjuk, hogy kinek, mire van szüksége, amikor ingatlant keres. De ha célcsoportokban gondolkodunk, akkor mindjárt más a helyzet. Elkészíthetjük úgy a hirdetésünket, hogy az kimondottan kisgyermekes családoknak szóljon. Aztán ugyanarról a lakásról készíthetünk egy másik hirdetést, ami viszont már a friss házasokat célozza, az ő szempontjaik szerinti lényeges dolgokat emeli ki. Minél szegmentáltabb egy hirdetés, annál pontosabban ér célba. Tudom sokan furcsállják, hogy éppen a szűkítés bővíti az eladás esélyét, de mégis igaz. Ráadásul ez a módszer hatékonyabb is. Hiszem, hogy minden eladó ingatlannak megvannak a saját vevői. Tehát nem az a kérdés, hogy az ingatlan eladható-e, hanem az, hogy mekkora hatékonysággal található meg a potenciális vevő! De ez az eladó számára is elemi érdek. Mi a fontosabb? Az, hogy százan megnézzék az ingatlant (ami a tulajdonos részéről rengeteg időt, energiát igényel) és közülük kerüljön ki a vevő, vagy inkább csak húszan nézzék meg a lakásunkat, de akik megtekintik az ingatlant azok viszont olyanok legyenek, akiknek valóban egyeznek az igényeik az ingatlan értékeivel, és ebből a húsz érdeklődőből vegye meg valaki az ingatlant.

S ha már eljutottunk az érdeklődőkhöz, akkor jön a következő kulcsfeladat az ingatlan bemutatása.

Egy ingatlant nem megmutatni kell, hanem bemutatni! Mi a különbség a kettő között? Ha az ingatlant megmutatod, akkor azt emeled ki benne, ami szerinted fontos. Ha viszont bemutatod az ingatlant, akkor a vevő igényeinek, szükségleteinek megfelelően emeled ki az ingatlan előnyeit. Éppen ezért első körben nem az ingatlanról kell beszélned a vevőnek, hanem őt kell megkérdezned, beszéltetned az ingatlannal kapcsolatos szükségleteiről! (Mit keres a vásárló az ingatlanban, az ingatlan környezetében, milyen életviteli szükségletei vannak? Pl. legyen a közelben játszótér, óvoda, iskola, nagybolt, kisbolt, kutyafuttató, sport, orvosi rendelő, parkolás vagy tömegközlekedés…) Ha rendelkezel ezekkel az információkkal, akkor meg tudod mutatni a vevődnek, hogy az ingatlan ezekből az igényekből mit és milyen szinten tud biztosítani. Ne feledd! Nem az számít, hogy az ingatlant mihamarabb eladd bárkinek, hanem az, hogy annak add el, akinek az a legjobban megfelel. Mert neki ér a legtöbbet az ingatlanod, így ő fizet majd érte a legtöbbet!

Bízom benne, hogy a fenti tanácsokkal sokkal tudatosabban, hatékonyabban sikerül majd az ingatlan eladása, kiadása. Természetesen számtalan olyan lehetőség van még, ami jelentősen nővelheti az ingatlan értékesítésének gyorsaságát, sikerét. Sajnos ez a felület nem alkalmas az összes lehetőség ismertetésére, de hiszem, hogy már ezek az információk is sikerhez vezethetnek.

Azok számára, akik a blogbejegyzésben szereplő információkat folyamatában is szeretnék elsajátítani, azok részt vehetnek egy online képzésen a témában.

Ingatlanértékesítés hatékonyan magánszemélyeknek

Természetesen, ha valakinek kérdése van, további segítséget szeretne kérni, annak készséggel állok a rendelkezésére, az bátran kereshet telefonon, e-mailben. Szükség esetén személyesen is segítséget nyújtok, tételesen végig vezetem a folyamaton, megtanítom arra, hogyan adja el az ingatlanját. Olyan tudáshoz juttatva őt, amit az élet számtalan területén tud majd alkalmazni. Kezdve onnan, hogyan „adja el egy ötletét, utasítását a gyermekének, át azon, hogyan adja el az autóját, később egy másik ingatlant, egészen odáig, hogy hogyan adja el önmagát a munkaerőpiacon. S mindezt az ingatlanpiaci árak töredékéért.

Szóljon hozzá!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

error

Tetszett Önnek ez a bejegyzés? Kérem mondja el másoknak is!