Hogyan többszörözd meg a bevételeidet ingatlanközvetítőként?

Az ingatlanpiac különféle külső okoknál fogva egyre nagyobb válságba kerül, emiatt nagyon sok ingatlanközvetítő bevétele csökkent jelentős mértékben az utóbbi időben. Nekik szeretnék segíteni ezzel a blogbejegyzéssel, ami több, mint harminc évnyi (többek között ingatlanközvetítői, értékesítői) tapasztalatomon alapul.

Az ingatlanpiac minden országban az egyik legfontosabb húzóágazat, ezért sokan próbálnak belőle meggazdagodni. Magyarországon is vannak néhányan, akik jól keresnek az ingatlanokkal. De a többség „csak” fenntartani tudja magát a szakmában.

Miért van ez így?

A magyar ingatlanpiacon 25 éve ugyanazzal a munkamódszerrel dolgoznak a közvetítők. A „generációról generációra” öröklődő módszerek, a hozzáállás olyan szinten megkövült, hogy a legtöbb ingatlanos el sem tudja képzelni, hogy ezt a munkát lehet másfajta megközelítéssel, más módon és más paradigmákkal végezni.

A probléma egyik oka, hogy az ingatlanra nagyon sokan nem termékként tekintenek, pedig valójában az. A másik ok magából az „ingatlanközvetítő” szó használatából adódik. Az ingatlanosok eladó és vevő közötti közvetítőnek tartják magukat és nem értékesítőként tekintenek a munkájukra. Márpedig az ő feladatuk, amivel őket megbízzák, az nem más, mint értékesítés!

Ennek a két oknak az egyik következménye, hogy mára ez a szakma alaposan lejáratódott, a presztízse mínuszban jár!

Harminc év tapasztalatom van az értékesítésben. A legkülönfélébb területeken értékesítettem, így foglalkoztam ingatlanokkal, de még luxusautókkal is. Ennek a három évtizedes értékesítési tapasztalatnak a legfontosabb összegzése azonban egy mondatban megfogalmazható.

Bármit (bármilyen terméket vagy szolgáltatást) is adjunk el, a tartós értékesítés (azaz, hogy holnap is hozzám jöjjenek vissza a vevők) kulcsa mindig egy értékesítési FOLYAMAT használata! Ezzel szemben az ingatlanosok nagy részének eszébe sem jut folyamatban gondolkodni, hiszen azt gondolják, hogy nekik mindig új ügyfelekkel, vevőkkel kell fenntartani magukat. Ez viszont hatalmas tévedés!

Ha valaki nem csak ingatlanközvetítő akar lenni, hanem AZ IGATLANKÖZVETÍTŐ, akkor annak három területen kell lépnie. Ha ezt megteszi, akkor 6-12 hónapon belül olyan változás áll be az életébe, amit azelőtt el sem tudott volna képzelni!

1., Építsd a személyes márkádat!

A személyes márka azért kiemelkedően fontos, mert helyetted építi a bizalmat, sok esetben magától szerez megbízásokat, időt spórol neked és magasabbra helyez az értékpiramison. A személyes márka építésének ebben a szakmában is a közösségi médiák a legfontosabb eszközei. LinkedIn, Youtube, Instagram, Tiktok, SAJÁT weboldal bloggal (manapság már akár 10.000 Ft-alatti összegből is létrehozható) és a Pinterest.

A személyes márka legnagyobb előnye, hogy nem neked kell bizonygatnod azt, hogy Te szakértő vagy, hanem ezeken a felületeken keresztül a márkád megteszi ezt helyetted! A személyes márkád folyamatosan ajánlani fog téged, egyre gyakrabban és célirányosan fognak megkeresni az ingatlanjukat eladni, kiadni szándékozók, így aztán sokkal kevesebbszer kell neked új megbízásokra vadásznod. Ezek a csatornák természetesen az ingatlanjaid bemutatására is új felületeket biztosítanak.

2., Irányítsd a szerencsédet, legyen másoktól eltérő, tudatos értékesítési stratégiád!

A legtöbb ingatlanközvetítő ingatlanpiaci szerencsejátékot játszik. Megszerez egy halom megbízást, majd azokat majdnem azonos formában meghirdeti és várja, hogy jelentkezzenek az érdeklődők. Majd kontroll nélkül rájuk bízza a döntést is. Az ingatlanközvetítők 99%-a egyféle módon értékesít (hiszen mindenki így csinálja) és nem is sejtik, hogy ezt lehetne másként, sokkal tudatosabban, hatékonyabban művelni. A legtöbben még azzal sincsenek tisztában, hogy egy jó alaprajz önmagában is több mint 30%-kal csökkenti a felesleges megkereséseket és közel 40%-kal növeli az eladási esélyeket.

Tisztában vagy azzal például, hogy ha az érdeklődőknek az ingatlan bemutatása után egy összefoglaló „brosúrát” adsz az ingatlanról (elkészítési ideje 15 perc, gyártási költséged kb. 350 Ft), az 60%-kal növeli az eladási esélyeket? Képzeld el, hogy az érdeklődő bizonytalan és emiatt akár még újabb 10-15 ingatlant is megnéz. Szerinted mennyire fog emlékezni az általad bemutatott ingatlanra? Szinte alig. De ha adsz neki egy tájékoztató anyagot, akkor mindent ahhoz fog hasonlítani és majdnem mindig a te ingatlanod nyer majd az összes többi hasonló közül!

A legtöbb ingatlanos azt hiszi, hogy az ingatlanvásárlás racionális döntés, pedig mi sem áll távolabb a valóságtól! Az emberek nem négyzetmétereket, meg szobaszámokat keresnek maguknak, hanem egy életteret. Ennek kiválasztása pedig kizárólag érzelmi döntés! Minél inkább megszeretik az ingatlant, annál inkább hajlandók megfizetni annak az árát! Ehhez képest, nézd meg a jelenleg futó, átlagos ingatlanhirdetéseket, azok vajon milyen érzelmeket váltanak ki? Elárulom neked: legtöbbjük semmit! Pedig pofonegyszerű olyan hirdetéseket készíteni, amik erőteljesen kitűnnek a többi közül és azonnal meg is érintik a potenciális vásárlókat! Ennél még egy fokkal hatékonyabb lehetsz, ha célcsoport-irányos hirdetéseket készítesz!

3., Szervezd meg, építsd ki a másodlagos értékesítési csatornákat!

Azoknak, akik jól felépített személyes márkával, tudatos értékesítési stratégiával, rendszerrel rendelkeznek, számtalan olyan másodlagos jövedelemforrás létezik, amivel egy idő után szinte nulla plusz energiabefektetéssel is jelentős jövedelemhez juthatnak. Ha van saját márkád és ehhez kapcsolódó felületek (saját weboldal, blog), akkor meg fognak keresni azok, akik együtt akarnak működni veled, akik hirdetni akarnak nálad. Ez egy bevételforrás.

Egy ingatlanos számtalan alkalommal kerül kapcsolatba olyan ingatlannal, ami kisebb javításokat, esetleg nagyobb átalakításokat, felújításokat igényel. Ilyenkor jön a probléma, hogy a régi vagy az új tulajdonos nem ismer olyan szakértőt, akivel ezeket a javításokat elvégeztethetné. Pedig sokszor ezek az apróságok, pl. egy lógó ereszcsatorna, egy repedt fürdőszobai tükör, egy nem záródó belső ajtó az, ami miatt elúszik az eladás esélye, mert sok lehetséges vevő nem akar ezekkel foglalkozni.

De ha az ingatlanos rendelkezik egy szakember adatbázissal, akkor nagyságrendekkel javul az értékesítés esélye, mert olyan szolgáltatást tud nyújtani, amit az eladó vagy az új vevő is értékelni fog. Ez segít a személyes márka építésében is, ugyanakkor a szakemberek is szívesen fizetnek pár ezer forintot havonta azért, hogy az ingatlanos adatbázisában benne legyenek. Így aztán csak ebből havonta 100-200 ezer forintos mellékes bevétele is lehet az ingatlanközvetítőnek. Ezt a bevételi forrást persze ugyanezzel a szakembergárdával meg is lehet duplázni, vagy sokszorozni, de ennek a mikéntjéről most nem írok, ahhoz itt nincs elég hely.

Ahogyan a fenti írásomból is kiderül, némi paradigmaváltással, új módszerekkel, technikákkal relatíve gyorsan lehet jelentős bevételnövekedést elérni az ingatlanszakmában is. Természetesen egy blogbejegyzés nem alkalmas arra, hogy teljes terjedelmében bemutassam, hogyan tudja valaki megismerni és használni ezeket az új módszereket, ötleteket azért, hogy megsokszorozza a bevételeit, miközben nem dolgozik többet, mint addig, csak éppen máshogyan végzi a feladatait.

Ha Te a blogbejegyzésemben leírtaknál több és részletesebb tudásra vágysz, akkor érdemes megrendelned az INGATLANKÖZVETÍTŐK aranykönyvét.

Mit ad neked az a könyv?

  • 30 év gyakorlati tapasztalatát az értékesítés (benne az ingatlanértékesítéssel) területén
  • Egy újfajta, hatékonyabb munkamódszert
  • Komplex, lépésről lépésre kidolgozott értékesítési rendszert
  • Gyakorlati tippeket, tanácsokat, amivel megsokszorozhatod a bevételeidet
  • A tanulási időszakban (a vásárlástól számított egy év) online konzultációs lehetőségeket
  • 200%-os megelégedettségi garanciát (igen jól olvasod 200%-os garancia, azaz, ha nem leszel megelégedve a tanultakkal, akkor visszakaphatod a könyv árának a kétszeresét). Mivel a 200%-os garancia lényegét a legtöbben nem értik, ezért erről bővebben itt olvashatsz:

Ha szeretnéd előrendelni a könyvet vagy annak PDF változatát, akkor ezt az alábbi weboldalon keresztül tudod megtenni:

error

Tetszett Önnek ez a bejegyzés? Kérem mondja el másoknak is!