A garancia, mint márkaeszköz

Garancia. Egy szolgáltatás, egy szó, amit sokan nem szeretnek, mert egy szükséges „rossznak”, egy törvényileg előírt kötelezettségnek, kényszernek éreznek. Pedig a valóságban mi sem áll ennél távolabb az igazságtól. Mondom is, hogy miért!

A piacon – tudomásom szerint – egyedülálló módon, én 200 %-os értékgaranciát vállalok a munkámért, a tudásomért. Azaz, ha valaki megveszi és elolvassa az általam írt könyvek bármelyikét (E-book vagy nyomtatott verzió), részt vesz a rendezvényeimen, csatlakozik valamelyik közösségemhez stb., majd úgy érzi, hogy az neki nem vált be, akkor én nem pusztán a könyv, a szolgáltatás árát, hanem annak a dupláját fizetem vissza.

Ezt nagyon sokan nem értik, valami csavart, átverést keresnek a dolog mögött, így elég sok kérdést kapok ezzel kapcsolatban.

A leggyakoribb kérdés, hogy anyagi szempontból vajon miért éri meg nekem 200%-os garanciát vállalni?

Én nem tudom, hogy ki, miként tekint a garanciára, de számomra ez nem egy üzleti kategória.

A 200 %-os ÉRTÉKGARANCIA számomra egyfajta szolgáltatás, ami a felelősségvállalásról, a bizalomról, a biztonságról és az ügyfél-élményről is szól. Bármilyen furcsa, de még márkaeszköznek is kiváló.

Nézzük sorban:

Felelősségvállalás

Sokan még magát a szót is félreértik. A legtöbb ember számára ugyanis a „felelős” azt jelenti, hogy ki az, aki hibázott. De a „felelős” szó valójában nem a hibást jelzi, hanem arra a személyre utal, aki döntésképes. A könyveknél maradva ez azt jelenti, hogy én döntöttem el, mi és hogyan szerepeljen a könyveimben. A könyveim tartalma tehát az én döntésem, az én felelősségem, amit pedig vállalnom kell.

Bizalom

A 200 %-os felelősségvállalás kapcsán a másik leggyakoribb kérdés, hogy nem félek-e attól, hogy sokan vissza fognak élni ezzel a lehetőséggel?

Számomra nem az a kérdés, hogy félek-e a visszaélésektől, hanem az, hogy mennyire bízom a vásárlóimban. A válaszom pedig az, hogy 100 %-ban. Miért? Azért, mert amikor a könyveimet, a szolgáltatásaimat megvásárlásra ajánlom az olvasóimnak, akkor ezzel arra is kérem őket, hogy bízzanak bennem, a tudásomban. Aki megveszi valamelyik könyvemet, a szolgáltatásomat az 100%-ban megadja nekem ezt a bizalmat. Innentől nem is lehet kérdés, hogy én is 100%-ig megbízom bennük.

Biztonság

Korábban már szóltam a felelősségvállalásról. Mivel az emberek általánosságban véve nem szeretnek felelősséget vállalni (félnek attól, hogy hibáznak), ezért aztán legtöbbször dönteni sem szeretnek. Inkább sodródnak a helyzetekkel, kivárnak, halogatnak, csak hogy dönteni, cselekedni ne kelljen. Ez nem azt jelenti, hogy ne szeretnének ők is cselekedni, haladni, csak éppen a félelmeik erősebbek, mint a vágyaik, álmaik. Éppen ezért, ha valaki átvállalja helyettük a döntés következményeinek a felelősségét, akkor az olyan biztonságérzetet ad a számukra, ami bátrabbá, felszabadultabbá teszi őket a döntéseik ügyében. Ezt a biztonságot adom meg a vásárlóimnak ezzel a garanciával.

Normális esetben, amikor vásárolunk, akkor ott, a vásárlás pillanatában hozunk egy döntést arról, hogy megvegyük-e az adott dolgot vagy sem. Maga ez a döntési szituáció az, ami sokszor diszkomfort érzést okoz bennünk. De a 200%-os garancia esetében ez máshogy alakul. Mert amikor megveszi valaki a terméket, akkor nem a vásárlás pillanatában kell meghoznia a döntést a termékről, hanem majd csak később, amikor elolvasta a könyvet, kipróbálta az abban leírtakat. Hiszen majd csak akkor derül ki a számára, hogy tudta-e hasznosítani az olvasottakat vagy sem. Ha pedig úgy érzi, hogy nem, attól még nem lesz benne rossz érzés amiatt, hogy esetleg nem megfelelő döntést hozott, hiszen visszakapja a könyv árának a dupláját.

Felmerülhet a kérdés, hogy miért kellene 200%-os garanciát vállalnom, ha a vevő a 100%-os garanciával is visszakapja a termék árát, azaz nincs kockázata a vásárlásban?  Én ezt máshogy gondolom. Egy termék (jelen esetben könyv) megvásárlása, elolvasása, kipróbálása, visszaküldése, a garancia érvényesítése mind-mind időt, energiát vesz igénybe, ami a könyv eredeti árának a visszafizetésével lényegében véve nem kerül kompenzálásra. Míg a 200%-os garanciánál gyakorlatilag ez a befektetett energia is megtérül.

Ráadásul bármilyen furcsán hangozhat, de a 200%-os garancia számomra is biztonságot ad. Már említettem, hogy az én döntésem, az én felelősségem, hogy mi kerül be a könyveimbe. Márpedig, ha hülyeséget írok, ha az olvasók nincsenek megelégedve a tudásommal és élnek a garancia nyújtotta lehetőséggel, akkor anyagi kárt okozok magamnak. Ilyet pedig senki nem szeretne bevállalni, én sem, ezért aztán sokkal jobban átgondolom a könyveim tartalmát, alaposabban utánanézek az adatoknak, a kutatásoknak, sokkal precízebb, minőségibb munkára késztetem önmagamat. Ha a saját tudásomat többszörösen ellenőrzöm, kontrollálom, akkor az a tudásomba vetett hitemet, biztonság-érzetemet is megerősíti.

Ügyfél-élmény

Manapság egyre többet hallani az ügyfél-élmény fontosságáról. De miről is szól ez? Arról, hogy a vásárló biztonságban érzi magát a vásárlásával kapcsolatban, mert bízik abban, hogy nem bánja meg a döntését. A 200 %-os értékgaranciával ezt a biztonságot adom meg a vásárlóimnak. Mondhatnám a vevőnek azt is, hogy ezzel a könyvvel mindenképpen jól jár. A kiindulási alap az, hogy én a megszerzett tudásom és a saját tapasztalataim alapján kellő alapossággal és magabiztossággal állítom a könyvemben leírtakról, hogy hasznosak, működnek, azok az olvasó javát szolgálják.

De hadd magyarázzam el ezt inkább egy példán keresztül.

Tegyük fel, hogy én egy világbajnok cukrász vagyok és szeretnék megtanítani 50 kezdőt sütni. Ezért odaadom nekik a legjobb csokoládétorta receptemet. A sütés egy nagyon egzakt tevékenység. Grammra, milliliterre pontosan meg van adva, hogy mikor, mit, milyen sorrendben felhasználva kell elkészíteni a tortát. De bármennyire is pontos, részletes a recept, vagy a technológia leírása, garantálom, hogy 50 teljesen eltérő torta fog készülni. Lesznek nagyon jól sikerültek, lesznek jók és lesznek gyengébbek, sőt akár ehetetlenek is. Pedig a recept világbajnoki és működik. A sütés végére, függetlenül attól, hogy kinek, mennyire sikerül a tortája, lesz, aki elégedett a munkájával és lesz, aki nem. De még az elégedetlenek között is lesz olyan, aki úgy érzi, hogy a gyengébben sikerült tortája ellenére is sokat tanult és a következő hétvégén újra előveszi a receptet, majd ismét megpróbálkozik a sütéssel. S persze lesz olyan is, aki a receptet hibáztatja a gyenge teljesítményért és soha többet nem fog a sütéssel próbálkozni.

Ugyanerről szól az én garanciavállalásom is. Bár a tapasztalatok alapján az olvasók többsége elsőre használni, alkalmazni tudja majd a könyveimben leírtakat, de biztosan lesz olyan is, aki többször is elolvassa, aki lassabban halad vele. És minden bizonnyal az olvasók kb. 5-10 %- a bármilyen oknál fogva is, de nem lesz megelégedve a könyvvel. Azt azonban nem szeretném, hogy ők rosszul érezzék magukat emiatt, vagy hogy kudarcélményük legyen. Ezért nekik nem pusztán a könyv árát adom vissza, hanem annak a dupláját. Ezzel is elősegítve, hogy a későbbiekben is megmaradjon bennük a jó érzés (vagy megfordítva, ne alakuljon ki bennük rossz érzés amiatt, hogy esetleg nem tudták megfelelően hasznosítani a könyvben leírtakat) és ha az adott könyv nem is vált be számukra, de bátran vállalkozzanak máskor egy másik könyv megvásárlására.

+1 Márkaépítés

Ha mindezeket végig gondoljuk és megértjük, akkor beláthatjuk, hogy a jól használt garancia, nem csak egy szolgáltatás, hanem az üzletpolitika, a márkaépítés a versenyelőny megszerzésének egy kiemelten fontos eszköze.

Szóljon hozzá!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

error

Tetszett Önnek ez a bejegyzés? Kérem mondja el másoknak is!