A közelmúltban az egyik ismerősöm megkeresett, hogy a tanácsomat kérje. A Munkaadójuk jelezte, hogy értékesítési vonalon a telefonos értékesítésre vonatkozóan tréninget szervez nekik, és ezért az értékesítőket is megkérdezte, hogy az adott területen belül mit kérjenek az ajánlatkérésben a tréninget tartó cégektől. Emiatt keresett az ismerősöm, hogy én mit javaslok neki, mit is kérjenek.
Én azt javasoltam, ha már úgyis egy vagyont kifizetnek a tréninget tartó cégnek, akkor kérjenek cégspecifikus felkészülést a cégtől, nagyon sok gyakorlati feladattal. Például a tréner játssza el konkrétan az értékesítő szerepét, ők pedig majd eljátsszák az ügyfél szerepét, hiszen nap mint nap találkoznak tipikus kifogásokkal és ezek kezelését így a gyakorlatban tudja bemutatni a tréner. Az ötlet nagyon tetszett az ismerősömnek, sőt a cég is nagyon hasznosnak tartotta a javaslatomat, kiemelt feladatként építették be az elvárásaik közé.
Összegzés: A reakció megdöbbentett, de nem lepett meg. A kiküldött kilenc ajánlatkérésből kilenc érkezett vissza azzal, hogy a megbízásnak ezen elemét sajnos nem tudják elvállalni, de ők nagyon profi trénerek, szóval garantálják, hogy a képzésükben a hideghívás és a telefonos értékesítés minden elemére felkészítik majd a munkatársakat.
Leírjam, hogy mit gondolok, vagy gondoljátok mit gondolhattam ezen cégekről, trénerekről…